NuffnangKU

Followers

Saturday, February 4, 2012

MurahSaje Collections

LoVeNiza Muah:)


MurahSaje Collections....

Inilah blogshop saya...

Jika berminat boleh ler jenguk-jenguk ke



Bunyi mcm best je kan ade blogshop ape sume...

Tapi kepayahan,kesusahan,kepenatan nye hanya Tuhan yg tahu..

Betapa aku bekerja keras untuk ini.

Mungkin bg org lain nmpk sng,tapi bagi aku bukan lah mudah

utk membina nama,apatah lagi jenama..

Bukan mudah nak bg org percaya pada kita..

Bukan mudah nak bagi org kenal kita..

Its not easy...semua nye memerlukan usaha,pengorbanan dan duit:)))



Jadi doa2 kan lah aku berjaya....


Nak cite sikit pasal pengalaman berniaga...

Aku berniaga bukan sekadar online,tetapi hakiki..ecehh

Haritu dekat sebulan aku berniaga di GreentownMall Ipoh...

Mase tu happy sangat2 sebab customer terlalu ramai...

Hari2 nak kene tambah stok....

Tpi,tanpa disedari ade yg terasa hati dgn aku..

Aku pun tak tau ape salah aku..

Tapi percaya lah,selama aku berniaga tak pernah sekali

aku melakukan perkara yg dilaknat Allah....


Aku tak pernah pakai pelaris,sihir,atau ape saje ilmu2 sume tu...

Amalan aku hanya membaca ayat Qursi,selawat,ayat 1000 dinar..

Itu sahaja..sbb aku percaya rezeki dari Allah..Jadi minta saje lah pada Allah

Bukan minta pada bomoh2,dukun2 atau manusia....

Dan aku jenis yg suke bersembang....

Setiap customer yg dtg aku akan layan dia dgn mesra walaupun dia hanya sekadar student

atau sesiapa sahaja.sebab bagi aku semua orang adalah potential customer...

Tak pernah aku membeza2 kan customer...semua sama rata:)



Tak sangke,aku yg baru2 nk berniaga,

aku yg tak punye ape2,aku yg hanya mempunyai tapak sebesar

sekangkang kera ni telah membuat ramai peniaga2 tetap di GreentownMall tidak puas hati.

Seperti yg aku ckp td,aku tak punye ape2...

Aku manusia yg hanya baru nak berniaga....Aku tidak ade cawangan,apatah lagi butik yg besar2...Banyak sangat dugaaan,halangan,pancaroba yg aku dapat sepanjang SEBULAN

berniaga disitu...bygkan hanya sebulan...dan percaya lah kedatangan aku berniaga disitu

langsung tak berniat nak bersaing dgn butik2 besar disitu atau nak menjatuhkan sesiapa.

langsung tak ada.Niat aku hanya nak mencari rezeki yg halal di bumi Allah ini sahaja.


Tapi apa yg aku dapat?

Hari pertama aku berniaga,aku dilayan bagai pengemis yg masuk bandar..(peribahasa baru ni)

Semua peniaga distu melayan aku mcm aku budak 5taun baru nak niaga..

Tapi sikit pun aku tak heran..ade yg perli2 la,yg gelak2 la...tapi mcm ler aku nak kisah kan...

Then hari demi hari sambutan sangat2 menggalakan....aku bersyukur.....


Tapi bila kita semakin maju,pasti ade yg iri hati..

sedangkan aku berniaga disitu hanya utuk sebulan sahaja dan bukan utk selama nya.

Aku pun tak tahu apa yg mereka takut sangat dgn aku..

Mereka tak percaya pada rezeki dari Allah kah?wallahualam


Kejadian yg betul2 membuatkan aku hampir menangis(tp xnanges pun sbb airmata xkeluar cuma sebak je) apabila aku diludah.Yes aku diludah dari atas oleh seseorang yg aku tak pasti siapa dan apa tujuan die berbuat begitu)...Aku rasa aku tak pernah kacau sesiapa distu...

Tapi ini yg aku dapat..aku diludah 2 kali.Dan aku malas nak balas.Aku hanya serah pd Allah.

Hanya dia yg layak membalas nya.Kalau begini lah cara dia berniaga,aku yakin dia pasti tak kan berjaya melainkan dia buang segala hasad dengki hati busuk dia dulu.


Itu kejadian pertama.Kejadian kedua apabila sedang ramai customer membeli

di booth aku,tetibe ada orang telah membaling sampah dari atas dan tepat

mengenai customer aku.Aku sampai skrg tak faham kenapa dia buat mcm tu?

Betul..sampai skrg aku tak faham perangai manusia yg mcm gitu...

Dan aku tahu siapa tapi aku malass..malas nak melayan.....

Tapi itulah nama nya manusia.Pasti ade saje yg tak kena..

nasihat aku mudah saja,jika kamu percaya rezeki dtg dari Allah

Maka banyakkan berdoa dan meminta dari Nya.....

janganlah berhasad dengki sesama kita kerna kita bukan hidup utk selamaNya..


Tapi percayalah walau apepun halangan dan dugaan yg aku terima

semua tu tak kan menjadi kudis langsung di hati aku..

tapi bertambah seronok tgok gelagat manusia2 hati busuk ni...

Ape lg agak nye pelan dia nak ngenakan aku kalau aku terus berniaga disitu kan...


Sekian,

MurahSaje Trading


Wassalam





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

MY name