NuffnangKU

Followers

Monday, June 6, 2011

Kenapa aku tak suka pergi khusus?

LoVeNiza Muah:)




As salam...
Lama xhupdate...mak sibuk noks!
Actually aku baru lik kusus...almaklum laa koje gomen..
kalo x kusus xsah lerr....aku xtau la nape..
tetiap bulan mesti name aku naik kene p kusus...
aku pelik ar..ape kat Cameron tu aku sorg je ke pekerja yg ada??
yg member aku tu plak lgsg xpernah kene p kusus....heran..heran.....
Tapi setengah org suke sgt p kusus..ntah ape yg best idak ler teman tau..
tapi kalau tanye aku,mmg TAK larrrrr...mmg xsukeeeeeeeee laaaa....

Jadi untuk mengukuhkan bukti yg aku tak suka p kusus ni,meh aku senaraikan
reason2 knp aku x suke p kusus?harap bulan dpn xsangkut la name aku....puih..puih

1)Kalau p kusus of cose ler kene tinggal husband,family and anak2.....ko ingat senang nk berpisah???no..no..no.....tau.....ai touching skit bab2 family ni...sedeh tauuuu.....tambah aku lau p kusus selalu lama2 tau....7hari,10hari....eeeeee xsukeeeee!!pernah ade 1 kes dulu,member aku tu baru je abis pantang..anak menyusu lagi..tup2 kene kusus....sedeh bep..die xdpt nak nyusukan anak dieee......kijam!kijam!

2)Bisnes terabai...aku skg ni mmg bzi sket...ke hulu ke hilir....berulang Ipoh-cameron sbb nak manage bisnes....butik lagi,running bisnes ayam grg lagi.....jadi kalau kene kusus ni,mcm mane aku nak runner??jadi kalau seminggu aku kusus,aku mengalami kerugian yg boleh menyebabkan daku menanges...uwaaaaaaaa

3)Tempat tak selesa....Yg ni bukan aku nak komplen ke ape kan....Tapi kalau under jbtn aku,tempat die sgt2 menanges kalau tgok.....kalau under JPA mmg high kelas laa.....tapi under jbtn aku(xyah ler sebut kan..nanti kene saman plak)....bygkan aku pernah pergi 1 tempat ni..die tempatkan semua peserta dekat 1 dorm dlm 30org..dgn pnas nk mampos...mcm dok lam oven tu....pastu ktorg mandi lam jamban je sbb bilik air ade 2je..dah tu peserta khusus ade 80 org,mana cukup kalau sume nak mandi lam bilik air kan....

4)Jadual padat..slalu nye kalau kusus mmg badan letih gile....dah tu bangun 5 pagi..6.30 pagi kene ada kt padang dah senaman pagi..pastu kelas la bla2...eeeeeee mmg xseronok lgsung!!!!

5)Dah tau dah program dorg....maksud nye kalau kusus ni kan,aku dah boleh tau program dorg cmne...salu dorg akan pecah2kan kite sume dan bahagikan mengikut kump..pastu ble dah ada group,MESTI suruh buat logo kump,motto,objektif!xhabes2 suh buat mende ni..aku da bosan gle..xde idea baru ke??sikit2 suh buat logo..logo..logo..logo....bosan siot!!!pastu bagi masa kejap je....pastu suh present..ble logo mcm hampeh,kene bantai kaw2..dah tau sgt dahh!!!ape ingat ktorg profesional ke nak hentam2??

Banyak lagi sebab2 nyeee.........aku taip ni pun muke aku dah berkerut2 sbb terkenangkan saat menderita ku itu.......tapi bese la....mesti ade pro and kontra kan..ade jugak positif nye kusus2 ni....

Kebaikan kusus

1)Dapat member baru seluruh Malaysia(dpt la aku promote bisnes aku...ngeh2)

2)Dapat ilmu

3)Dapat jalan2..sometimes bile kite kusus ke 1 tempat,dorg akan bg outing tau..mase outing tu la dpt g jejlan....aritu aku p padang besar,langkawi,kuantan..byk ar...ni je la aku rase part yg plg best mase kusus.....

tang kebaikan aku rase xbyk kot!hahaha sbb aku mmg tak suka kusus!!!!!!!!!!tak sukeeeee!!!!

Sekian wassalam

sila jgn letak nama saya lagi untuk kusus!!!!!!

TQ!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

MY name