NuffnangKU

Followers

Monday, June 20, 2011

Kisah Sedih saya

LoVeNiza Muah:)




As salam....
Hari tu aku semangat tau uols pergi taklimat PUNB..bajet nak pinjam 100k la..ahaha
tapi hapa pon tarak...

Jadi meh aku share apa syarat yg melayakkan ko dapat pinjaman ni...kalo korg xde dlm syarat yg aku tulis ni,siler ler jgn berangan yerrrrr.......

1)Mesti dah ade bisnes yer!!kalo xde,jgn gatai2 nak pinjam!!
Bisnes mesti beroperasi dalam 6 bulan keatas..kalau baru smlm bukak bisnes,xyah ler gedix
nak pinjam..Bisnes korg mesti dah kukuh!Cthnya dah ada 10butik kat Malaysia ni baru ler
layak minjam 100k
2)sales korg mesti terbaekkkkkkk!Kalau sales setakat RM1000 sebulan anda xlayak ye nk
pinjam 100k..50ribu pon xlayak..RM5 mungkin bole.....
3)Untuk siswazah mungkin boleh..Layak pinjam dari rm5000-rm50,000 kalau cukup syarat2
nye...
4)Untuk penganggur sgt sesuai masuk skim perintis..trainning selama 6bulan dgn mentor2 yg
dasat...

So kalo rase anda layak sila ler mohon..aku mmg dah disqualified dah......ahahah..pulang dgn kehampaan...kesimpulan nya aku rase PUNB ni mmg membantu usahawan..maksud nye usahawan yg ada potensi..bukan bisnes yg kecik2 ni...bisnes yg dah ada nama...dan bisnes yg nak dikembangkan.....contohnya ko dah ada kedai butik dekat 5cawangan,then ko nak luaskan lagi bisnes ko dan perlukan modal lg 50ribu haaa baru la layak mohon..kalo x,xyah ler..

Tapi aku xputus asa sbb aku yakin mesti Allah ada rancangan yg terbaek utk aku kan...
Aku xkan padamkan hasrat aku tu tapi semakin aku rase dekat utk aku menggapai nya..ecehhh poyosss...Insyallah la kan aku akan gune jalan lain untuk capai impian ku..AMIN...

Permudahkan lah jalan ku Ya ALLAH......:)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

MY name