NuffnangKU

Followers

Thursday, March 10, 2011

Kisah-kisah tauladan

LoVeNiza Muah:)

Sepanjang aku bekerja disini,

mmg banyak sgt kisah-kisah untuk dijadikan pengajaran...Tapi malas lor nk cite takot nanti mengaibkan...cume masing2 jage amalan msg2kan...Cume nak share 1 kisah ni yg buat aku gelakkk xtahannn....ape2 lu aku nak gelak jap..hahahhahahahaaa

Kisah nye cm ni...Cameron ni mmg byk sgt pelancong..mcm2 org ade...Jepun la arab la mat salleh jgn ckp ler..bersepah2...pastu ade sorang laki Jepun ni...adoi..masalah nye laki Jepun ni xtau speaking English..Jadi bayangkan lah mcmane nak berkomunikasi ngan die..cner nak amik repot die...pastu yg polis2 kat cnie tak habes2 ckp HAIK..HAIK...HAIkk....haha itu je yg paham...smpi ke sudah asik ckp HAIK..HAIK..HAIK..siap tunduk2 lagi...hahha...dekat sejam lebeh lerrrr xsettel2 lg..xtau ape masalah laki jepun tu kan.....last2 gune bahase isyarat jeee....die ckp wallet die hilang...siap lukis gambo wallet lagi...pastu tulis pangkah...kekeke......pendek je dorg taip repot die...yela sbb xpaham mendeee Jepun tu ckp..tu la...dulu ade kelas Jepon kome idak nk pergi....ambik koo....sorg ckp Jepun sorg ckp Melayu....HANCUSSS!!!

Pastu another story to share ialah

kisah minah salleh ni....Die dtg Cameron lone rangers je(giler berani dtg melancong sorang2 kan..aku nak p kl sorg2 pon tatot)..die dari new zealand..Pastu die hilang kamera die...nanges2 die tau...die ckp kamera die murah je tapi kenangan dlm kamera tu yg xtahan..die cite die kumpul 10tahun modal nak melancong ke seluruh dunia ni..before dtg Cameron die dari Kemboja,Thailand,Indon..gile pandai toi die kan berjalan.sesorg die je...jadi bayangkan lah,berapa byk pic2 kenangan die lam kamera tu..hilang gitu je..lau aku pon aku nanges.....kesian die..xdpt nak upload pic die kat FB kan..xdpt nak show off pic die kat kekawan die...:(

Sekian cerita saya:)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

MY name